24 Temmuz 2009 Cuma

ÇİN SÜPER LİGİ PIRELLI SPONSORLUĞUNDA


2009 yıldan başlayarak önümüzdeki 3 yıl boyunca “Pirelli Süper Ligi” adını alan Çin Profesyonel Futbol Ligi, 21 Mart’ta başladı. Çin Futbol Federasyonu tarafından organizasyonu gerçekleştirilen Pirelli Süper Ligi anlaşmasını, Pirelli Çin’in CEO’su Guiseppe Cattaneo imzaladı.

İlk kez 2004 yılında başlayan Çin Süper Ligi (CSL), sonraki yıllarda Çin Halkı’nın artan futbol ilgisi ile ülkenin en çok takip edilen spor aktivitelerinden biri oldu. CSL bünyesinde düzenlenen maçlar 2008 yılında stadyumlarda 15.000 taraftar tarafından izlenirken, televizyonda yaklaşık 150 milyon kişilik bir izleyici kitlesine ulaşıldı.

Bugün 16 takımdan oluşan CSL, Mart ile Kasım ayları arasında gerçekleştirilen ve büyük mücadelelere sahne olan 30 maçtan oluşuyor.
Sezonun ilk maçı ise 21 Mart tarihinde 20.000 taraftarın bulunduğu Hanghai stadyumda oynandı.

2005 yılından itibaren Çin’de endüstriyel varlık gösteren Pirelli, bugün ülkenin Yanzhou kentinde iki fabrikası ile otomobil ve kamyon lastikleri alanlarında üretim gerçekleştiriyor. Marka bilincini artırmaya yönelik kültürel çalışmaları da kapsayan çeşitli aktiviteler gerçekleştiren Pirelli, 2008 Pirelli Takvimi’nin çekimlerini bu ülkede gerçekleştirilerek doğunun gizemli dünyasına dikkat çekilmişti. Pirelli, Çin Süper Lig sponsorluğu ile ise spora olan desteğini sürdürerek marka imajını güçlendirmeyi hedeflemektedir.

Sporun tüm dallarına olan desteğini sürdüren Pirelli, 10 yılı aşkın bir süredir İtalyan’ın en başarılı futbol klüplerinden FC Inter’in de sponsorluğunu yürütmektedir. Ayrıca İsviçre futbol takımı-Basel ile işbirliğini sürdüren Pirelli, daha önceki yıllarda, Brezilya Takımı Palmeiras ve Arjantin takımı Velez Sarsfield’in de sponsorluğunu yürütmüştür.

Pirelli Grup Başkanı Marco Tronchetti Provera, Çin Süper Ligi sponsorluğu ilgili olarak; “Çin, Dünya Ekonomisine öncülük eden pazarların başında gelmektedir. Bu nedenle bu sponsorluk anlaşması pazardaki marka bilinilirliğimizi artırmak için büyük bir fırsattır. Futbolun popülerliği ve insanları bir araya getirme gücü Pirelli’nin Çin Halkı’nın kalbinde yer edinmesini ve onların Pirelli’yi evlerine misafir etmesini sağlayacağına inanıyorum” açıklamasında bulundu.

Çin Futbol Federasyonu Başkanı Nan Yong ise, dünyanın lider lastik üreticilerinden Pirelli’nin CSL’nin sponsor firması olmasından duydukları menuniyeti dile getirerek, bugünden itibaren 3 yıl boyunca Pirelli Süper Lig’nin Çin’deki taraftarlara çok keyifli maçlar izleteceğini sözlerine ekledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder