3 Ağustos 2009 Pazartesi


Kurumsal Yönetim Alanında Birinci sırada


Pirelli kurumsal yönetim modeli ile İtalya ve uluslararası platformda GMI (Governance Metrics International) firması tarafından Otomotiv ve yedek parçaları sektorunde lider seçildi.

Pirelli’nin kurumsal yönetim modeli, GMI (Governance Metrics International) tarafından 10/10 skoru ile (on üzerinden 10 puan ile) İtalya’da en iyi yönetim modeli olarak seçildi. Kurumsal yönetim alanında araştırmalar gerçekleştiren GMI firması Eylül 2008’de bu alanda yapmış olduğu ülkeler sıralamasında İtalya’ya 5.32/10 puan verdi.

İtalya’da birinci sırada yer almasının yanısıra, uluslararası alanda 4,162 şirketin yer aldığı sıralamada (şirket yönetimi modeli) 9/10 skorunu (on üzerinden dokuz puan) elde eden Pirelli, böylece averaj puanın 5/10 (on üzerinden beş) olduğu otomotiv ve yedek parçaları sektorunde en yüksek puana sahip oldu.

Governance Metrics Internatiol (GMI) firmaların yönetim modellerini araştıran ve puan veren bir firmadır. GMI bu alanda 2009 yılında Thomson Reuters Extel anketine göre en iyi firma seçilmiştir.

Bu sonuçlar Pirelli Grupu’nun ulusal ve uluslararası alanda en iyi şekilde yönetildiğini kanıtlamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder