13 Ağustos 2009 Perşembe


Merakla Beklenen 2010 Pirelli Takvimi’nden İlk Görüntüler

Her yıl büyük bir ilgi çeken ve merakla beklenen Pirelli Takvimi’nin 2010 yılı çekimlerinin kamera arkası görüntüleri gün ışığına çıktı. Takvim hakkında büyük ipuçları veren kamera arkası görüntüleri bu yıl da Pirelli Takvimi’nin adından çok söz ettireceğinin bir kanıtı.

2010 yılı Pirelli Takvimi’ni yaratacak olan sanatçı, ABD başkanı Barack Obama’nın seçim kampanyası çekimlerindeki ilk fotoğrafçılardan biri olan asi ve içgüdüsel fotoğrafçı Terry Richardson.

Bu yılki baskıda, Pirelli Takvimi’nin doğuşuna, genç ve yeni modellerin saf ve vahşi kumsallar ile doğal ve basit arka planlarda çekilen 60’ların ve 70’lerin egzotik ve mühtehcen görüntülerine geri dönüş sergilenecek.

2010 Pirelli Takvimi’nin yaratıcısı Terry, 60’larda New York’ta doğdu ve Hoolywood’da büyüdü. Babası, Helmut Newton ve Richard Avedon ile 60’lı ve 70’li yılların fırtınalı moda dünyası fotoğrafçı üçlüsünden biri.

Terry’yi yorumcular “Fotoğrafları asla sıradan değildir. Tahrik, öfkeli gerçeklik, belirgin detaylar ve sanatsal düzeltmesizlik yerine fotoğraflarında çıplaklığı delicesine sever, ama gösteriş aramaz” kelimeleri ile anlatıyorlar.

Richardson’ın şovları ve reklam kampanyaları zaman zaman ses getirir. Her fotoğraf, bütünü içinde bir öyküyü, bir rastlantıyı, bir tecrübe değişimini hikaye ettiğinden, limit ve sansürleme yoktur. Fotoğrafları, deneyimlerin ve bir sebeple doğup günlük hayatın gerçekliğine ve zalimliğine dönüşen ve fazlaca alaycı yaratıcı dürtülerin sonucudur. İzleyici böylece resmedilen sahnenin kışkırtıcı gerçekliği ile kendinden geçer.

Terry, en cesurca çektiği gündelik hayat resimlerini çekmeye kendini, motosikletli grupları ile serserileri ve dinleyerek büyüdüğü rock müziği gruplarını fotoğraflayarak başladı. Açıklığın kralıydı: gündelik yerler, donanımsız divalar, top modeller ve cadde ortasında veya umumi tuvaletlerde şaşkın sıradan insanlar.

Şimdiki fiziksel ve böylece genellikle utanmaz sanat modeli projesini devam ettirmek için, orta sınıfa egemen kültürün simgesi toplumsal geleneğe karşı koymuştur.

Fotoğraf karelerindeki kendine has yaklaşımı ile yaratıcı fotoğrafçı Richardson’ın fotoğraf çekerken herhangi bir araç ve yardım kullanmamasının sebebi, ‘iyi fotoğrafçı anları yakalar’ görüşüdür. “Teknik ile fotoğrafınıza duygu katamazsınız, ben fotoğrafımın taze ve hemen olmasını isterim” diyor sanatçı. Onun tekniği tekniksiz olmasıdır. Objektif onun gözleridir, karizmasıdır, yakaladığı herhangi bir gerçeği yakalama becerisidir, kesmesi, rengi, ışığı ve ayarları kullanışıdır. Tüm bunlar onun fotoğraf sanatının olmazsa olmazıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder